این وبلاگ هر روز با مطالب خواندنی آپدیت می شود -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

مردم جلفا علاقه زیادی در انتخاب اسامی مبارکه برای فرزندان خود دارند

سخن روز:
معذرت خواهی همیشه به این معنا نیست
 که تو اشتباه کردی و حق با یکی دیگه است ،
معذرت خواهی یعنی اون رابطه بیشتر از غرورت
 برایت ارزش دارد.

رئیس ثبت احوال جلفا
مردم جلفا علاقه زیادی در انتخاب اسامی مبارکه برای فرزندان خود دارند
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جلفا گفت: اهالی این شهرستان در انتخاب نام برای فرزندان خود از اسامی ائمه اطهار و معصومین استفاده می کنند که این بیانگر اعتقادات ریشه ای و عمیق آنان است.
حسن مجد نیا اظهار داشت: اسامی مبارک علی، ابوالفضل، مهدی و محمد برای کودکان ذکور و فاطمه و زهرا برای کودکان اناث بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی در طول 9 ماهه سالجاری تعداد 694 فقره واقع ولادت به ثبت رسیده که از این تعداد بیش از 30 درصد با فراوانی نام ائمه اطهار (ع) می باشد.
وی ادامه داد: از آغاز صدور کارت شناسایی ملی تا آخر آذر ماه امسال تعداد 47 هزار فقره یعنی 90 درصد شهرستان کارت ملی صادر شده است.
مجد نیا میزان ازدواج در این شهرستان از آغاز سالجاری را 604 مورد اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.
سوم دی ماه هرسال یادآور صدور اولین سند هویتی و تابعیتی به نام فاطمه ایرانی در سال 1297 هجری شمسی است و در گرامیداشت آن روز، سوم تا نهم دیماه هرسال به عنوان هفته ثبت احوال نامگذاری شده است.
شهرستان جلفا با 54 هزار نفر جمعیت در فاصله 146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و با جمهوریهای ارمنستان و نخجوان از طریق رودخانه مرزی ارس مرز مشترک دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر