این وبلاگ هر روز با مطالب خواندنی آپدیت می شود -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

تجلیل از شاعر هادیشهری حاج حسین ملائی در دومین سوگواره شعر عاشورایی


دومین سوگواره شعر عاشورایی با عنوان طنین شفق با حضور شاعران برجسته شمال غرب کشور و به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.
در این مراسم شاعران و مداحان نامی آذری زبان کشور استاد ولی الله کلامی از زنجان، اساتید کامران و شب خیز از تبریز، استاد بیت الله جعفری از ارومیه، استاد شاهی از اردبیل و استاد حاج حسین ملاّئی از شهرستان جلفا( منطقه آزاد ارس) حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم امام جمعه شهرستان جلفا با ابراز خرسندی از برگزاری دومین سوگواره شعر عاشورایی در جلفا گفت: در مقابل هجوم بی وقفه برنامه های ضدفرهنگی دشمنان و رشد روزافزون آن در نقاط مرزی کشور برگزاری چنین برنامه های مذهبی دارای ارزش و اهمیت بسیاری است.
حجت السلام انتظاری توجه به مسائل مذهبی، فرهنگی، هنری و تفریحی را در شهرستان مرزی جلفا لازم و ضروری دانست و بر تداوم برنامه های فرهنگی تاکید کرد.
امام جمعه شهرستان جلفا افزود: بزرگداشت مقام واعظان و مداحان و شعرای شعر عاشورایی و اهل بیت(ع) بزرگداشت شعاعر الهی و مصداق آیه شریفه (ومن یاذن شعائر الله فانها من تقوا القلوب)خواهد بود.
وی افزود:کسی که عمر شریف خودرا در راه اشاعه فرهنگ ناب و اصیل اهل بیت (ع) در قالب وعظ و شعر و مدیحه سپری نموده در نزد خداوند و ائمه معصومین(ع) جایگاهی رفیع خواهد داشت.
حاج آقا انتظاری تجلیل از شاعر گرانقدر منطقه حاج حسین ملاّئی علمداری را کاری ارزشمند و شایسته خواند وتصریح کرد: مسولین باید با شناسایی افراد با اراده ای چون حاج حسین ملاّئی درصدد تجلیل و الگو قراردادن آنان برای نسلهای بعدی برآیند.
در این مراسم از مقام برجسته شاعر و ادیب دینی حاج حسین ملایی تجلیل بعمل آمد.
این شاعر، کتب مذهبی قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به نظم کشیده و بیش از پنجاه سال عمر شریف خود را در عرصه شعرسرایی دینی سپری نموده است.
در پایان این مراسم از تابلوی قلم کاری شده توسط یکی از بانوان منطقه آزاد ارس رونمایی شده و به آستان قدس امام حسین (ع) تقدیم شد. این تابلو از طرح واقعه عاشورای استاد فرشچیان الگو برداری شده است

جلفانیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر