این وبلاگ هر روز با مطالب خواندنی آپدیت می شود -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۹ دی ۸, چهارشنبه

همراه با سید الشهدا از مدینه تا کربلا

همراه با سید الشهدا (از مدینه تا کربلا )
فلسفه قیام ابی عبدالله الحسین (ع) را در سخنان آن حضرت ، در آغاز حرکت از مدینه و موضع گیری های ایشان در برابر حوادثی که  منزلگاه های  میان راه روی داده است ، می توان یافت .
در این مجموعه سعی شده است ضمن آگاهی از نام منزلگاه های و مسیر تقریبی حرکت امام حسین (ع) از مدینه تا کربلا ، با اهداف و دیدگاه های آن حضرت آشنا شده و مختصری از وضعیت سیاسی و اجتماعی آن عصر بیان شود .
حاکم وقت مدینه (ولید ابن عقبه ) پس از مرگ معاویه دستور یافت تا از امام حسین (ع) برای یزید بیعت بگیرد . حضرت فرمود : (....یزید مردی است شرابخوار و فاسق که به ناحق خون میریزد  و اشاعه دهنده فساد است و دستش به خون افراد بی گناه آلوده  گردیده و شخصی  همچون من با چنین مرد فاسدی بیعت نمی کند ).......
این پاور پوئینت زیبا و پر ارزش که توسط دوستی برایم ارسال شده است و برای دانلود و استفاده شما عزیزان آماده کرده ایم این حادثه عظیم را گرچه بصورت مختصر ولی تقریباً کامل روشن میکند امید که مورد استفاده  شما عزیزان قرار گیرد. ( التماس دعا )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر