این وبلاگ هر روز با مطالب خواندنی آپدیت می شود -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

پروژه گاوهای چینی: بزرگترین دستگاه تبدیل کود به

در این پست شما عزیزان را با یک تکنولوژی جدید برای تولید برق آشنا میکنم
rolf_x582_narenji_ir.jpg
یکی از مزارع گاو شیری در چین با استفاده از کود تولیدی ۶۰ هزار گاو به تولید الکتریسیته پرداخته است. آنها با استفاده از دستگاه تبدیل متان ۵.۶۶ مگاوات برق تولید کردند. این میزان نیرو تفریبا برای استفاده ۳۵۰۰ خانه کافی به نظر می رسد.
گاوداری هوی شان دستگاه مبدل متانی تولید کرده است که ۱۰ برابر بزرگتر از نسخه های مشابه اش است. این دستگاه از ۴ موتور جنرال الکتریک برای بخش ژنراتور پایه گازی اش استفاده می کند و با تخمیر تاپاله گاوها و استخراج متان از آن به تولید برق می پردازد.
مهمترین نکته در خصوص این دستگاه، سازگاری بیشتر آن با طبیعت و تولید بسیار بالاترش نسبت به دستگاه های مشابه است. دستگاه هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند تنها قادر به تولید ۲ مگاوات برق در این مقیاس هستند. از دیگر مزایای این دستگاه در کنار تولید الکتریسیته، می توان به مهار کردن و تبدیل گاز متان به انرژی اشاره کرد، که به عنوان یک گاز گلخانه ای ۲۳ مرتبه قویتر و مضر تر از دی اکسید کربن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر