این وبلاگ هر روز با مطالب خواندنی آپدیت می شود -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۹ آبان ۳۰, یکشنبه

قهرمانی ملی بنام شاهزاده عباس میرزا

عباس میرزا را از دست ندهیم
مطلب زیر در وب دوست  عزیزم آقای سجاد حسینی نوشته شده، به دلیل اهمیت موضوع دراین وب درج میگردد و از سایر دوستان عزیز نیز درخواست میشود در نشر اینگونه مطالب بیشتر همکاری و همراهی نمایند تا حداقل داشته هایمان را از دست ندهیم . و در همینجا از مسئولین منطقه درخواست میشود با تاسیس یک موزه و جمع آوری آثار زیر خاکی این منطقه در آن بیشتر سرعت عمل نشان بدهند . گاندی میگوید : ملتی که از تاریخ خود آگاهی نداشته باشد باید دوباره آنرا تکرار کند 
برخی از شخصیت‏های تاریخی به قدری بزرگ و محبوب هستند که همگان دوست دارند خود را بدو نسبت دهند. برخی شهرها و حتی برخی از کشورها بر روی چنین شخصیت‏هایی جدال و دعوا دارند و هر یک سعی می‏کنند ان شخصیت را قهرمانی از قهرمانان شهر یا کشور خود بدانند. البته موضوع بدین جا ختم نمی‏شود. پس از ثبت ان شخصیت به نام خود شروع به مطالعه در خصوص او می‏کنند. عکس ها، پیکره‏های او را در گوشه و کنار شهر یا کشورشان نسب می‏کنند. پارکها، بوستان‏ها، خیابان‏ها، بلوارها، مدارس و مراکز فرهنگی را بنام او نام گذاری می‏کنند. سوغاتی هایی برای شهر خود ردست می‏کنند که با تصاویر آن شخصیت مزین شده است. جا کلیدی‏های شیک، تابلوهای کوچک، تابلو فرش‏های نفیس، گلدان‏ها، بشقاب‏ها، سرویس‏های چای خوری و... ده‏ها چیز دیگر. در یک کلام در خصوص او سنگ تمام می‏گذارند و از آن سود می‏برند.
اما افسوس که ما زیاد بدین موضوعات عنایتی نداریم. زنگ خطری به گوش می‏رسد که برخی می‏خواهند عباس میرزا را به خود منتسب نمایند. شاید مردم جلفا بیش از دیگران در این خصوص صاحب حق باشند. عباس میرزا در جای جای خاک جلفا یادگارهایی از خود باقی گذاشته است. او بیش از صد سال است که روح و جان مردم جلفا را تسخیر کرده است. در شهر جلفا، در کوردشت نام یاد او با حمام‏ها و قلعه تاریخی‏اش جاودانه است. حتی برخی از نوادگان عباس میرزا هنوز نیز در این دیار زندگی می‏کنند. دره دیز هنوز هم آماده استقبال از لشکریان اوست تا بروند و دمار از روزگار کفار روس درآورند.
شایسته است نام و خاطر عباس میرزا بیش از این در جلفا زنده شود و همه آنچه مردم شهرهای دیگر در خصوص شخصیت‏ها و قهرمانان خود انجام می‏دهند، مردم جلفا در باره عباس میرزا انجام دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر