این وبلاگ هر روز با مطالب خواندنی آپدیت می شود -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

تبلیغ در نقطه صفر مرزی

منبع مصاحبه : حوزه نیوز
حجت الاسلام عزت الله تقی زاده فارغ التحصیل مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز، در سال 1388،  به بخش سیه رود از توابع شهر جلفای آذربایجان شرقی اعزام شده و به دلیل تلاش مجدانه و مستمر به عنوان مبلغ برتر از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه تبریز معرفی گردید. آنچه می خوانید مصاحبه مرکز خبر حوزه، با این روحانی پرتلاش درعرصه تبلیغ است.
*ابتدا مختصری درخصوص وضعیت فرهنگی بخش سیه رود توضیح دهید؟
با توجه به وضعیت جغرافیایی بخش سیه رود که در نقطه صفر مرزی ایران در همسایگی کشور آذربایجان قرار گرفته و همچنین دریافت شبکه های تلویزیونی آن کشور، فرهنگ این منطقه بسیار متاثر از فرهنگ کشور آذربایجان است.
*از چه سالی در این منطقه حضور یافته اید؟
پس از فارغ التحصیل شدن از مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز در سال 1388، از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه تبریز به این منطقه اعزام شدم و در حال حاضر نزدیک به یک سال است که مشغول به فعالیت هستم.
* مختصری درخصوص فعالیت های تبلیغی خود توضیح دهید؟
با حضور در مسجد جامع سیه رود که به نام امیرالمومنین (ع) می باشد، نمازجماعت را اقامه کردیم از همان ابتدا در بین دونماز، بیان احکام و پاسخ به سوالات به برنامه ای همیشگی تبدیل شد، درکنار این برنامه حضور در میان دانش آموزان و برگزاری نماز جماعت در مرکز آموزشی شبانه روزی سیه رود، برگزاری جلسات عزاداری و جشن در سالروز شهادت و ولادت ائمه اطهار(عج)، برگزاری کلاس های قرآن و ارتباط با جوانان منطقه و جذب آنان در اجرای برنامه های فرهنگی از جمله اقدامات تبلیغی ما است.
*عوامل موفقیت خود را در چه می بینید؟
به نظر بنده رعایت شئون طلبگی یک اصل بسیار مهم در موفقیت یک مبلغ است، زیرا مردم همواره بر این امر نظاره گر هستند، اگر طلبه زی طلبگی را رعایت کند در میان خلق محبوبیت پیدا می کند و اگر رعایت نکند نتیجه عکس می دهد.تعامل محترمانه با مردم، مسئولان و مدیران نیز در موفقیت یک مبلغ بسیار موثر است. ایجاد الفت و همدلی در میان مردم و عدم وابستگی به یک طیف خاص و یا گروه از دیگر عوامل موفقیت به حساب می آید.

*درخصوص فعالیت های خود در مرکز آموزشی شبانه روزی بیشتر توضیح دهید؟
نشستی به صورت هفتگی با دانش آموزان پیرامون مسائل روز در جهت پیشرفت معرفت دینی و تحصیلی برگزار می شود که برای آنان بسیار موثر است. شناساندن عرفان های نوظهور، فرقه های ضاله بهاییت و وهابیت از جمله اقدامات صورت گرفته در این مرکز بوده که حتی معلمان و دبیران نیز از آن بهره مند شده اند.
*چه کاستی هایی در منطقه وجود دارد؟
این منطقه از محرومیت های فرهنگی، اقتصادی رنج می برد به عنوان مثال؛ هیچ کانون فرهنگی در اینجا فعالیت ندارد، در مدتی که در اینجا حضور داشته ام همه کارهای فرهنگی، قرآنی و مذهبی را با توکل به خدا انجام می دهم.
*طرح هجرت را چگونه ارزیابی می کنید؟
طرح هجرت مساوی است با کار و تلاش شبانه روزی به این معنا که باید همه چیز خود را برای حصول نتیجه در این راه ارائه کرد، بنده بعضی مواقع از حقوق خود برای جذب جوانان جایزه تهیه کرده و به آنان هدیه کرده ام. در طرح هجرت باید تلاش کرد و پشتکار داشت.
*آیا هسمرتان در امر تبلیغ نیز فعالیت دارد؟
بله درحدی که بتواند کمک می نماید، البته همین که مشکلات و سختی ها و کمبودها را تحمل می کند خود یک فعالیت است.
*ویژگی های یک مبلغ موفق چیست؟
مبلغی امر تبلیغ موفق است که انگیزه الهی داشته باشد و با پشتکار و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام در هرچه بهتر انجام شدن کار همت گمارد.
*وضعیت مسکن شما چگونه است؟
این بخش دارای خانه عالمی که در کنار رود ارس واقع شده و هر زمان که شاهد ریزش بارانی در منطقه هستیم، خانه را آب فرامی گیرد، اما با همه این اوصاف همچنان به کار و فعالیت ادامه می دهیم.
*آیا از تحصیل فاصله گرفته اید؟
بنده در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد به صورت غیرحضوری هستم و تلاش دارم تا در کنار تبلیغ، تحصیل را نیز داشته باشم.
*از اینکه وقتتان را در اختیار مرکز خبر حوزه قرار دادید تشکر می کنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر