این وبلاگ هر روز با مطالب خواندنی آپدیت می شود -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

عظمت شگرف خلقت

دنيا خيلي بزرگه ! 
حجم عکس کمی بالا است ؛ لطفا صبور باشید
چند لحظه منتظر بمانید ( هیچکاری نکنید) بعد ببینید چه می شود!

تجلیل از شاعر هادیشهری حاج حسین ملائی در دومین سوگواره شعر عاشورایی


دومین سوگواره شعر عاشورایی با عنوان طنین شفق با حضور شاعران برجسته شمال غرب کشور و به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.
در این مراسم شاعران و مداحان نامی آذری زبان کشور استاد ولی الله کلامی از زنجان، اساتید کامران و شب خیز از تبریز، استاد بیت الله جعفری از ارومیه، استاد شاهی از اردبیل و استاد حاج حسین ملاّئی از شهرستان جلفا( منطقه آزاد ارس) حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم امام جمعه شهرستان جلفا با ابراز خرسندی از برگزاری دومین سوگواره شعر عاشورایی در جلفا گفت: در مقابل هجوم بی وقفه برنامه های ضدفرهنگی دشمنان و رشد روزافزون آن در نقاط مرزی کشور برگزاری چنین برنامه های مذهبی دارای ارزش و اهمیت بسیاری است.
حجت السلام انتظاری توجه به مسائل مذهبی، فرهنگی، هنری و تفریحی را در شهرستان مرزی جلفا لازم و ضروری دانست و بر تداوم برنامه های فرهنگی تاکید کرد.
امام جمعه شهرستان جلفا افزود: بزرگداشت مقام واعظان و مداحان و شعرای شعر عاشورایی و اهل بیت(ع) بزرگداشت شعاعر الهی و مصداق آیه شریفه (ومن یاذن شعائر الله فانها من تقوا القلوب)خواهد بود.
وی افزود:کسی که عمر شریف خودرا در راه اشاعه فرهنگ ناب و اصیل اهل بیت (ع) در قالب وعظ و شعر و مدیحه سپری نموده در نزد خداوند و ائمه معصومین(ع) جایگاهی رفیع خواهد داشت.
حاج آقا انتظاری تجلیل از شاعر گرانقدر منطقه حاج حسین ملاّئی علمداری را کاری ارزشمند و شایسته خواند وتصریح کرد: مسولین باید با شناسایی افراد با اراده ای چون حاج حسین ملاّئی درصدد تجلیل و الگو قراردادن آنان برای نسلهای بعدی برآیند.
در این مراسم از مقام برجسته شاعر و ادیب دینی حاج حسین ملایی تجلیل بعمل آمد.
این شاعر، کتب مذهبی قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به نظم کشیده و بیش از پنجاه سال عمر شریف خود را در عرصه شعرسرایی دینی سپری نموده است.
در پایان این مراسم از تابلوی قلم کاری شده توسط یکی از بانوان منطقه آزاد ارس رونمایی شده و به آستان قدس امام حسین (ع) تقدیم شد. این تابلو از طرح واقعه عاشورای استاد فرشچیان الگو برداری شده است

جلفانیوز

دولت به توسعه وآباداني مناطق مرزي توجه ويژه دارد


معاون سياسي امنيتي استاندار گفت: دولت به توسعه و آباداني مناطق مرزي توجه ويژه دارد و حل مشكلات مرزنشينان امنيت و آسايش كشور را به دنبال دارد.
آژيده در جلسه شوراي اداري شهرستان جلفا با بيان اينكه امروزه پيشرفت هاي كشورمان با سالهاي قبل از انقلاب با درجاي جاي ايران بويژه مرزها  قابل مقايسه نيست افزود: خدمت به مردم صبر در برابرمشكلات و حل امورات مردم موجب رضايت خلق و تداوم راه شهيدان را به دنبال دارد.
رنجبر فرماندار جلفا نيز در اين جلسه با تاكيد برلزوم توجه به مسائل فرهنگي در شهرستان مرزي جلفا گفت: اين شهرستان در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار دارد.
به گفته وي در جلسه شوراي اداري شهرستان تاسيس شعبه تامين اجتماعي و بانك رفاه در هاديشهر تصويب شد
 فرماندار جلفا همچنين افزايش همكاري مسئولان منطقه آزاد ارس در ايجاد اشتغال و به كارگيري نيروهاي مورد نياز از روستاهاي اطراف را خواستار شد.
حجت الاسلام انتظاري امام جمعه جلفا نيز در اين جلسه برحفظ شان خدمتگزاران نظام تاكيد و دهه فجر را بهترين فرصت براي تبيين و نشر ارزشهاي انقلاب اسلامي در بين جوانان دانست.
سازدار نماينده مردم مرند و جلفا نيز در اين جلسه از تصويب يك ميليارد ريال اعتبار به اجراي عمليات آب شرب روستاها و اجراي طرح جاده اي براي روستاهاي داران و سيلگرد خبر داد.
وي همچنين از تصويب 150 ميليون تومان اعتبار به شهرداري هاديشهر و 20 دهياري شهرستان خبر داد.
همچنين در جلسه اي ديگر در شهرستان جلفا مسائل و مشكلات مرزنشينان بررسي شد.
رنجبر فرماندار شهرستان جلفا در اين جلسه برلزوم ايجاد امكانات بهداشتي و درماني در مرز جلفا تاكيد كرد و گفت: تردد روزانه 5 هزار نفر در اين مرز نياز به توجه جدي دارد.
وي همچنين تسريع در راه اندازي خط آهن برقيي جلفا- تبريز  و پل مرزي ايران- نخجوان را خواستار شد.

عاقبت چاپلوسي در دربار كريم خان زند

كريم خان زند هر روز صبح علي الطلوع تا شامگاه براي دادخواهي ستمديدگان و رفع ستم و احقاق حقوق مردم ، در ارك شاهي می نشست و به امور مردم رسيدگي مي كرد .
يك روز مردك حقه باز و چاپلوسي پيش آمد و همين كه چشمش به كريم خان افتاد شروع به هاي و هاي گريستن كرده و سيلاب اشك از ديدگان فرو ريخت. او طوري گريه مي كرد كه هق و هق هايش اجازه سخن گفتن به او نمي­داد .
شاه كه خود را وكيل الرعايا مي ناميد دستور داد او را به گوشه اي ببرند و آرام كنند و بعد كه آرام شد به حضور بياورند .
مردك حقه باز را بردند و آرام كردند و در فرصت مناسب ديگري به حضور كريم خان آوردند .
كريم خان قبل از آنكه رسيدگي به كار او را آغاز كند نوازش و دلجويي فراواني از وي به عمل آورد و آنگاه ا خواسته اش جويا شد .
آن مرد گفت : من از مادر كور و نابينا متولد شدم و سالها با وضع اسف باري زندگي
كرده و نعمت بينايي و ديدن اطراف و اكناف خود محروم بودم تا اينكه روزي
افتان و خيزان و كورمال خود را روي زمين كشيدم و به سختي به زيارت آرامگاه
پدر شما رفته و براي كسب سلامتي خود، متوسل به مرقد مطهر ابوي مرحوم شما
شدم .

در آن مزار متبرك آنقدر گريه كردم كه از فرط خستگي ضعف ،‌بيهوش شده، به خواب عميقي فرو رفتم ! در عالم خواب و رويا ، مردي جليل القدر و نوراني را ديدم كه سراغ من آمد و گفت : ابوالوكيل پدر كريم خان هستم . آنگاه دستي به چشمان من كشيد و گفت برخيز كه تو را شفا دادم ! از خواب كه بيدار شدم ،‌خود را بينا ديدم و جهان تاريك پيش چشمانم روشن شد ! اين همه گريه و زاري امروز من از باب تشكر و قدر داني و سپاسگذاري از والد ماجد شما بود !
مردك حقه باز كه بااداي اين جملات و انجام اين صحنه سازي مطمئن بود كريم خان را خام كرده است ، منتظر دريافت صله و هديه و مرحمتي بودكه مشاهده كرد كريم خان برافروخته شده، دنبال د‍ژخيم مي­گردد ! موقعي كه دژخيم حاضر گرديد كريم خان دستور داد چشمان مرد حقه باز را از حدقه بيرون بكشد ! درباريان و بزرگان قوم زنديه به دست و پاي كريم خان افتادند و شفاعت مرد متملق و چاپلوس را كرده و از وكليل الرعايا خواستند از گناه او در گذرد .
كريم خان كه ذاتا آدم رقيق القلبي بود ، خواهش درباريان و اطرافيان را پذيرفت ولي دستور داد مرد متملق را به فلك بسته چوب بزنند !
هنگامي كه نوكران شاه مشغول سياست كردن مرد حقه باز بودند كريم خان خطاب به او گفت : مردك پدر سوخته ! پدر من تا وقتي زنده بود در گردنه بيد سرخ ، خر دزدي مي كرد .
من كه مقام و مسند شاهي رسیدم عده­اي متملق براي خوشايند من و از باب چاپلوسي برايش آرامگاهي ساختند ومقبره اي برپا كردند و آنجا را عنيان ابوالوكيل ناميدند. اكنون تو چاپلوس دروغگو آمده اي و پدر خر دزد مرا صاحب كرامت و معجزه معرفي مي كني ؟!
اگر بزرگان مجلس اجازه داده بودند دوباره چشمانت را در مي آوردم تا بروي براي بار دوم از او چشمان تازه و پر فروغ بگيري !!
مردك سرافكنده و شرمسار به سرعت از پيش او رفت و ناپديد شد

۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

هیف: تارنمای خبری قارچ شناسی در ایران: شناسایی یک گونه جدید از قارچهای چوبزی برای علم قار...

هیف: تارنمای خبری قارچ شناسی در ایران: شناسایی یک گونه جدید از قارچهای چوبزی برای علم قار...: "قارچ شناسایی شده با نام Erythricium atropatanum نامگذاری شده است. آتروپاتان اسم باستانی و لاتین من..."
این قارچ جدید  به گروهی از قارچ های  چوبزی تعلق دارد که بر خلاف قارچهای کلاهکدار فاقد اندام بارده گوشتی بوده و بصورت لایه نازک بر روی چوب ظاهر می شوند. اهمیت اکولوژیکی این نوع قارچها در پوساندن  انواع مختلف چوب (نظیر چوبهای انباشته)  و تبدیل آنها  به خاک هوموس میباشد.
جهت  مشاهده  و یا دریافت  اصل مقاله چاپ شده به این لینک مراجعه فرمایید

۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

روش بهداشتی شستن سبزیجات * مهم*

این مطلب را چون برای سلامتی خیلی مهم بود برای جمعه شما انتخاب کردم و خواهش میکنم آن را به کسانیکه می شناسید و با آنها ارتباط دارید یاد آوری نمایید
برای شستن سبزیجات خیلی ها توصیه میکنند که از محلول های ضد عفونی کننده رایج استفاده بشود . حتی تا چند سال قبل توصیه میشد از مقداری مایع ظرفشویی برای این کار استفاده بشود در صورتیکه مایع ظرفشویی نه تنها ضد عفونی کننده نبود بلکه آن به سادگی از سطح سبزیجات پاک نمیشد, خودش مشکل ساز بود و سرطان زا ! البته دلیل چنین توصیه هایی روشن آست . چون در ایران سبزیجات را با فاضلاب شهری آبیاری میکنند و یا از کود انسانی استفاده میشود . بنابراین انگل ها ممکن است به سبزیجات بچسبند و موقع خوردن باعث ایجاد بیماری های خطرناک بشوند . ولی آیا شستن سبزیجات با مواد ضد عفونی کننده شیمیایی کار درستی است ؟
زمانیکه سبزی ها را در آبی می ریزید که در آن ماده ضد عفونی کننده مخصوص سبزی ریخته شده , سبزیجات بخاطر ماهیت آنها , مقدار کمی از این آب را به داخل بافت خودشان میکشند . برای تکمیل شدن فرایند ضد عفونی , سبزی ها باید مدت ده دقیقه در این محلول ها خیس بخورند . سبزی ها یا همان گیاهان هم وقتی که چیده میشوند تا وقتی که به دست مصرف کننده برسند مقداری پلاسیده میشوند و مقدار کمی از آب خودشان را از دست میدهند و ماهیت گیاه هم این است که بعد از چیده شدن وقتی در آب قرار میگیرد , آب جذب میکند . طبیعی است که آب مخلوط با ماده ضد عفونی کننده که یک ماده شیمیایی و سرطان زا هم هست به داخل سبزی کشیده میشود . وقتی هم که سبزی را آبکشی میکنید و شسته میشود و آن را میخورید , مقداری از این ماده شیمیایی همراه با سبزی وارد بدن شما میشود ! در دراز مدت این مواد میتوانند باعث بیماری های زیادی برای شما بشوند از جمله انواع سرطان ها و آلرژی ها و صدمه به جهاز هاضمه و .. که خطرشان دست کمی از همان انگل ها و میکروب ها ندارد !! ضمن اینکه این مواد باعث فاسد شدن سریع تر سبزیجات هم میشوند واگر دقت کرده باشید وقتی سبزیجات را با این مواد میشوئید بیشتر از دو روز نمیشود آنها را نگه داشت و به سرعت لزج و شل میشوند و میگندند !
راه حل خیلی ساده است . استفاده از مواد طبیعی و بی خطر و در عین حال قوی برای میکروب کشی . سبزیجات رو ابتدا دو بار آبکشی کنید تا گِل آنها گرفته بشود و سپس آنها را در محلول حاوی سرکه و نمک به مدت 5 دقیقه بخیسانید . یک استکان سرکه برای 5 لیتر آب و 2 قاشق غذاخوری نمک , میتواند هر میکروب و انگلی را نابود کند ! ضمن اینکه خطری برای بدن ندارد و در ضمن باعث ماندگاری بیشتر سبزی هم میشود ! برای شستن کاهوها هم بهتراست زیاد نگران ضد عفونی آنها نباشید . چون وقتی که سالاد رو با سرکه و یا آب لیموترش تازه سرو میکنید , در واقع قویترین میکروب کش ها را مورد استفاده قرار داده اید و همین میتواند خیال شما رو کاملاً راحت کند . از قدرت این مواد همان بس که بدانید در یک لیوان حاوی میکروب وبا , اگر چند قطره آب لیمو ترش تازه ریخته بشود , این میکروب نابود میشود. !

۱۳۸۹ بهمن ۷, پنجشنبه

ما ایرانی ها !!!!........

باور کردنی نیست که ما ایرانی ها تا این درجه در هر امری اعم از کشاورزی، صنعت، سیاست تا سیستم های پیچیده مالی و بانکی خودمان را مطلع می دانیم. دو ماشین در خیابان ها تصادف می کنند ببینید چقدر آدم با چقدر اظهار نظر دورش جمع میشوند!! همه مطلع اند و همه کارشناس.
خودمحوری و برتری جویی ما باعث شده حتی وقتی در موضع نیاز مشاوری را برای خود انتخاب می کنیم بدون اینکه خودمان بخواهیم کارمان با مشاور به جدل می کشد. چه در حقیقت مشاور می گیریم که تاییدمان کند نه راهنمایی، آقا جان!
....
خنده دارتر از همه این که دور و بر هر مدیری، رئیسی، یک عده مشاور بیکار نشسته اند که عندالاقتضا حضرت را فقط تایید کنند. چه اگر خدای ناکرده به طرف مربوطه بگویند آقای عزیز، خانم محترم، این جا را درک نمی کنی و باید این جوری عمل کنی آن وقت بدون شک از همین حق مشاوره ی سر برج هم می افتند.


جامعه شناسی خودمانی، حسن نراقی، نشر اختران

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

A 2.5 kg brick is supported by a piece of aerogel weighing only 2 grams
چندی پیش در منطقه فینیکس واقع در آریزونا در کشور آمریکا، کشاورزی بنام دیوید هادسون به ماده ی سفید رنگی که در سرتاسر زمینهای زراعی اش گسترده بود مشکوک شد و مقداری از آنرا به آزمایشگاههای معتبر سپرد تا به او بگویند که این ماده سفید رنگ متشکل از چه مواد اولیه ای است. اما در عین ناباوری، پاسخ آزمایشگاه این بود:You Have Pure Nothing یعنی شما یک ماده ای دردست دارید که خالصاً هیچ چیز مشخصی که در جدول عناصر تعریف شده باشد در آن به چشم نمی خورد!
اما پس از چندی یک آزمایشگاه روسی به روش آزمایش آمریکاییها شک کرد و روش جدیدی را برای آنالیز این ماده ی عجیب پیش رو گذاشت که صحیح تر بود و بلاخره پرده ی جادویی کنار رفت و عنصر تشکیل دهنده رخ نمود.
این ماده شکل دیگری از اتم های طلا بود که بصورت یک نانو رشته (رشته ای از الکترونها که از پی هم قرار می گیرند و شکل یک تسبیح نخ شده را دارد) در آمده بود. نام علمی آن ORME یا ORMUS مخفف Orbitally Rearranged Monotomic Element می باشد.
آزمایشات بعدی، اما، حیرت آورتر بودند. برای وزن کردن آن، یک پیمانه ی خالی را ابتدا وزن کردند و سپس مقدار مشخصی از این گرد سفید رنگ را درون پیمانه ریخته مجدداً وزن کردند و در عین ناباوری در تمام این توزینها، همواره وزن پیمانه+وزن گرد سفید رنگ از وزن پیمانه ی خالی “کمتر” بود! آزمایشی که چندین بار تکرار شد و همواره یک پاسخ را ارائه می داد. گویی که ۴۰ درصد از جرم این ماده در جهان ما و ۶۰ درصد دیگر آن در جهانی موازی با جهان ما سیر می کند.
نکته ی مهم زمانی به چشم آمد که محققان، پیمانه ی لبریز از ماده سفید رنگ را حرارت دادند و مشاهده کردند کهدر حرارت بسیار بالا وزن پیمانه به سمت صفر گرم سوق پیدا کرد. یعنی “با حرارت دادن به این ماده، می توان جاذبه را دفع نمود”.
ناسا با بهره گیری از این ترکیب جدید طلای بسیار ناب (The Pure Gold) توانست ماده ی جدیدی اختراع کند با نام آیروژل (AeroGel) که به خودی خود از هوا سبک تر است و فرم خالص آن می تواند در هوا شناور باشد و همچنین با حرارت دادن به آیروژل، این ماده می تواند وزنهایی بیش از وزن خود را نیز در هوا معلق نگاه دارد. ناسا از این ژل در تحقیقات گسترده ای بهره می برد. (در ویکیپدیا جستجو کنیدAeroGel )
اما چندی پیش، در “صحرای سینا” (علاقه مندان به آثار سیچین توجه فرمایند) معبدی متعلق به راهبان مصر باستان کشف شد که درون آن آکنده بود از پودری سفید رنگ! آزمایش این ماده نشان داد که شباهت زیادی بین این پودر تازه کشف شده با نانو رشته ی طلا وجود دارد. مصریان باستان به این ماده “مفکات” می گفتند و راز تهیه آن در دست راهبان مقدس بوده است.
ترکیب مفکات با حرارت می توانسته بی وزنی را بهمراه آورد و شاید راز چگونگی ساخته شدن اهرام عظیم مصر در همینجا نهفته باشد.
به این نکته توجه کنید: نام تمام اشکال هندسی (چه به فارسی و چه به لاتین) مستقیما به شکل هندسی آنها اشاره می کند. مثلاً دایره از دوار بودن می گوید، مثلث از سه ضلعی بودن. اما در این بین نامی که برای شکل هندسی “هرم” در نظر گرفته شده یک استثنای عجیب است. هرم در لاتین Pyramid ترجمه شده که از ترکیب دو کلمه ی Pyro بمعنی “آتش” و Amid بمعنی “گرفته شده” تشکیل شده است. بنابراین Pyramid یعنی Fire Begotten یا از آتش گرفته شده!!! حتی اسم عربیِ “هِرم” نیز از ریشه هُرم بمعنی حرارت و داغی گرفته شده و اشاره ای به شکل هندسی آن ندارد.
می توان خصوصیات پودر سفید طلا را به اینگونه بر شمرد:
۱-      خاصیت ضد جاذبه در حرارت های بالا
۲-      خاصیت ابر رسانایی در حرارت بالا
۳-      اتصال کوانتومی به دیگر جهانهای موازی   Quantum Entanglement
4-      عدم مشابهت با ساختار عناصر جدول مندلیف
۵-      درصورت برهم خوردن ساختار رشته ای، با نوری بسیار درخشان منفجر می شود
۶-      بدلیل ساختار اتمی تک رشته ای، امکان تبدیل این ماده به مواد دیگر وجود دارد
۷-      درصورت مصرف خوراکی، افزایش کارآیی مغز انسان را در دو نیمه چپ و راست بدنبال دارد
۸-      در صورت مصرف خوراکی، افزایش طول عمر DNA که متعاقباً طول عمر انسان را بدنبال دارد.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aerogel
گودر فخری محسنی
 

۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

شعری از ابو سعید ابوالخیر به قلم خوشگلم

مدتی هســـت كه ما از خم وحدت مستیم
شیشه كثرت این طایفه را بشــــــــكستیم
این كه گویند فنا هست، غلط میـــگویند
تا خدا هست در این معركه ما هم هستیم
ابو سعید ابوالخیر

۱۳۸۹ بهمن ۴, دوشنبه

راه اندازی آزمایشی سرویس وبلاگ نویسی ارس بلاگ



پیام مدیر ارس بلاگ :
« بسم الله الرحمن الرحیم »
با توکل به خداوند متعال، در راستای ارائه خدمات وبلاگ نویسی برای کاربران اینترنت،  سرویس وبلاگ نویسی ارس بلاگ به صورت آزمایشی آغاز به فعالیت می نماید. احتمالاً تا زمان راه اندازی سرویس به صورت رسمی، با موارد و مشکلاتی مواجه خواهیم شد که امیدواریم با تلاش و کوشش مدیریت و صبر و شکیبایی و البته راهنمایی های کاربران ارس بلاگ، شاهد اقتدار و پیشرفت روزافزون این سیستم باشیم.


سیستم وبلاگ نویسی ارس بلاگ با استفاده از سیستم وردپرس شروع بکار نموده و بنظر میرسد امکانات خوبی برای وبلاگ نویسان داشته باشد
برای ایجاد وبلاگ به به این آدرس رفته و وبلاگ دلخواه خود را ایجاد نمایید
اینهم آدرس وبلاگ جدید هادیشهردر ارس بلاگ

و آدرس وبلاگ جلفا در ارس بلاگ

با آرزوی موفقیت برای همشهری عزیز

۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

مدير بيمارستان دكتر ساجدي هاديشهر منصوب شد

كيوان نظامي دوست علمداري به عنوان مدير بيمارستان 64 تختخوابي دكتر ساجدي هاديشهر منصوب شد.
به گزارش روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان جلفا،نظامي دوست  متولد 1355 و فارغ التحصيل رشته علوم آزمايشگاهي از دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرند مي باشد.وی در سال 79 به استخدام شبكه بهداشت و درمان شهرستان جلفا در آمده و در آزمايشگاه هاي مراكز بهداشتي و درماني و آزمايشگاه بيمارستان دكتر ساجدي هاديشهر اشتغال داشته است.وي همچنين  مسئوليت آزمايشگاه بيمارستان دكتر ساجدي و همچنين آزمايشگاههاي شبكه بهداشت و درمان شهرستان جلفا از سال 88 را در كارنامه خود دارد.
*****
این انتخاب شایسته را به ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جلفا و به همه همکاران علوم آزمایشگاهی تبریک عرض مینماییم و برای دوست عزیزمان آقای کیوان نظام دوست علمداری سلامتی و موفقیتهای بیشتر از خداوند منان خواهانیم
حیدر صادقی گرگری

اينانميرسان (باور نمی کنی )

شعر زیبایی از دوست شاعر همشهری عزیزمان آقای رضا دهقان (چنگی ) با ترجمه فارسی که نرجمه کاره من میباشد واگر هم رسا نباشد ببخشید
اوره ييمي سنين اوچون
بؤلورمده اينانميرسان.
قارا گؤزلريندن يانا
اؤلورمده اينانميرسان.
 ( قلبم را بخاطر تو قسمت هم میکنم باور نمی کنی .
 بخاطر چشمهای سیاه تو ، میمیزم هم باور نمی کنی .)
آنليمدان تر داما- داما
اَريييب دولورام جاما
عئشقي ووروب قولتوغوما
گَليرمده اينانميرسان.
 ( درحالی که قطرات عرق از پیشانیم می افتد ، خودم نیز آب میشوم و در جام میریزم .
با عشقی  در زیر بغل بسویت می آیم و تو باور نمی کنی.)
يوخ ساناييرسان واريمي،
داشلاييرسان ايلغاريمي،
آغلاييب گؤز ياشلاريمي ،
سيليرمده اينانميرسان.
( آنچه که دارم ندیده میگیری، عهد وپیمانم را با سنگ می کوبی ،
گریه می کنم و اشکهای چشمانم، را پاک هم میکنم باور نمی کنی .)

۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

اعضاي کانون هاديشهر ميزبان برنامه کودک شبکه استاني سهند

گروه توليد برنامه کودک شبکه استاني سهند با حضور در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان هاديشهر ضمن تهيه يک برنامه که در ايام دهه مبارک فجر پخش خواهد شد، با اعضاي اين مرکز ديدار کردند.اعضاي کانون  هاديشهر که با عروسک هاي دارا و سارا به استقبال  گروه توليد برنامه کودک شبکه استاني سهند رفته بودند آنان را با بخش هاي مختلف اين مرکز فرهنگي هنري آشنا کردند.بر اساس همکاري هاي مشترک کانون و صداوسيماي آذربايجان  شرقي، مراکز کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان در طول سال ميزبان توليدکنندگان برنامه هاي کودک و نوجوان و پخش اين برنامه ها از شبکه هاي استاني هستند.
منبع : شاپرک

۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

تصاویر سخن میگویند !!!!.....

خبرگزاری ایسنا نوشته بود :
مصرف نان در کلیبر 40% کاهش یافت . اینجا
*
نترسید ، این عکس مربوط به گذشته است ، حالا کسی جرعت نمیکنه اینهمه پول را ( ببخشید ، نان را ) بخورد گاو و گوسفند و...بدهد .
ای کاش بعضی نانوایی ها هم...... !!!!!

خوب است بدانید این 10 مورد را !!!! ...

به چشمی اعتماد کن که به جای صورت به سیرت تومینگرد و به دلی دل بسپار که جای خالی برایت داشته باشد و دستی را بپذیرکه باز شدن را بهتر از مشت شدن بلد باشد ....
هوس بازان کسی راکه زیبا میبینند دوست دارند... اما عاشقان کسی را که دوست دارند زیبا میبینند
 وقتی تو زندگی به یک در بزرگ رسیدی نترس و نا امید نشو... چون اگه قرار بود در باز نشود جایش دیوارمی گذاشتند
 آنچه که هستی هدیه خداوند است و آنچه که میشوی هدیه تو به خداوند... پس بی نظیر باش ...
 شریف ترین دلها دلی است که اندیشه آزار دیگران در آن نباشد ...
 بدبختی تنها در باغچه ای که خودت کاشته ای میروید  .....
 وقتی زندگی برایت خیلی سخت شد یادت باشد که دریای آروم ناخدای قهرمان نمیسازد .
 هر اندیشه ی شایسته ای به چهره انسان زیبائی میبخشد ...
 قابل اعتماد بودن ارزشمند تر ازدوست داشتنی بودن است ...
 نگو: شب شده است ... : بگوصبح در راه است  .

۱۳۸۹ دی ۳۰, پنجشنبه

دانشنامه افراد مشهور دنیا

روی لینک زیرکلیک کنید
يک تصوير باز مي شود، در تصویر بازشده روي عكس هر كدام از شخصيت ها كه كليك كنيد اطلاعات مربوط
به او در سايت ويكي پديا باز مي شود.
خيلي جالب است
ضمن اينكه خود هم  اثری  فوق العاده است

بایاتیلار

عزیزی یم ،هر آی لار
هر هفته لر، هر آی لار
دریادا بیر گول بیتیب
سوزوندان، هرایلار
****
بوکوبدور، بئلی  داغلار
آغاردیب ، تلی داغلار
آیریلیق چاغی چاتمیش
آخیردیر، سئلی داغلار
****
عزیزیم گولدن گؤزل
اوخور بولبولدن گؤزل
یار منه بیر گول وئریب
اؤزی اؤ گولدن گؤزل
*****
سوگله رآخار گدر،
هریانی ییخار گئدر
بو دونیا پنجهره دی،
هر گلن باخار گئدر

۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

سخن روز

همه ما ارزشمندیم و همگی هدایایی ازجانب خداوند هستیم .

هرگز نباید با غفلت از خود ، الطاف الهی را نادیده بگیریم .

" آنتی رابینز "

۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

سطح آگاهی دندانپزشكان درباره بیماری ایدز پایین است .

بر اساس نتایج یك پژوهش، سطح آگاهی و نگرش دندانپزشكان در مورد مراجعه كنندگان مبتلا به HIV و ایدز پایین است. به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، امروز بیماری HIV و ایدز یكی از مشكلات و تهدید كنندههای سلامت محسوب میشود. روزانه 16 تا 20 هزار نفر به تعداد آلوده شدگان اضافه میشود كه در نهایت بیش از 8 میلیون نفر نیز در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست میدهند. حال با توجه به نبود درمان و واكسن علیه این بیماری تنها راه مقابله با آن پیشگیری است و بهترین راه پیشگیری از ایدز نیز ارائه آموزشهای لازم در این زمینه است. این آموزشها زمانی موفق است كه بر اساس واقعیتهای جامعه صورت پذیرد و بهترین راه رسیدن به این واقعیتها تعیین سطح آگاهی گروههای مختلف از جمله دندانپزشكان و سایر كادر تیمهای بهداشتی و درمانی را شامل میشود. روش مطالعاتی این تحقیق پژوهشی كه به صورت توصیفی و مقطعی صورت پذیرفته است در برگیرنده جامعه آماری تمام دندانپزشكان دارای مطب استان لرستان بوده است. در این روش مطالعاتی پرسشنامههایی شامل اطلاعات دموگرافیك و سؤالات آگاهی و نگرش از دندانپزشكان صورت پذیرفته است. در این روش مطالعاتی 22،8 درصد افراد مورد مطالعه زن و 77،2 درصد مرد بودند و 36 درصد سن بالاتر از 35 سال و 65 درصد نیز پایینتر از 65 سال سن داشتند. این مطالعه حاكی از آن است كه درصد قابل توجهای از دندانپزشكان آگاهی و لازم درباره بیماریایدز كه مرتبط با شغلشان است، ندارند. یافتههای این مطالعه حاكی است كه 62،5 درصد دندانپزشكان مورد تحقیق قرار گرفته در این پژوهش نیز آگاهی متوسطی در حوزه HIV و ایدز دارند و تنها 33،75 درصد آگاهی خوبی در این زمینه داشتند. بیشترین نمره كسب شده در این روش تحقیقاتی مربوط به آگاهی دندانپزشكان از راههای انتقال و پیشگیری بیماری ایدز بود و كمترین نمره كسب شده نیز مربوط به علائم و درمان بیماری ایدز است و در مجموع 94 درصد دندانپزشكان در این پژوهش دارای نگرش مثبت بودند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد میزان آگاهی دندانپزشكان درباره بیماری ایدز در حد پایین است و با توجه به اینكه یكی از راه‌های اصلی انتقال بیماری ایدز خون و ترشحات بیمار است ضرورت آموزش‌های مدرن و ضمن خدمت به كادر درمانی بالاخص دندانپزشكان ضروری است. به گزارش توانا، این پژوهش توسط پریسا نامداری، عضو گروه پزشكی اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی لرستان صورت پذیرفته است.

بنیان‏های یک شهر بزرگ

عکس بزرگتر اینجا
با مشاهده وضعیت پیشرفت وتوسعه شهر هادیشهر می توان به راحتی تکوین بنیان های یک شهر بزرگ مرزی را پیش بینی کرد. شهر از چند جهت در حال توسعه است. گرگر از یک سو به طرف روستای زاویه و منطقه دره دیز و جاده لیوارجان توسعه می یابد و علمدار از یک سو به طرف شهرک فرهنگیان علمدار و روستاهای سیه سران و لیوارجان در حال رشد می باشد.
شاید مدت زمان زیادی طول نکشد تا علمدار، گرگر، زاویه، لیوارجان و سیه سران به یک شهر واحدمبدل گردند. این یک رویا نیست  بلکه حقیقتی است که روند سریع ساخت و سازها به ما میگوید.
سجاد حسینی :کمکی آراز

۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

درس های کارآفرینی - آقاي جک ما

 ایده ها و رویاهای خود را پرورش دهید. حتی اگر الان ، سرمایه گذاری برای عملی کردن آن ها در دسترس نباشد 
 تسلیم شرایط محیطی و مکانی نشوید. دنیای دیجیتال ، محصور شدنی نیست  
افراد و دوستان خوبی برای خود پیدا کنید و به مشتریانتان
عشق بورزید . سعی کنید زیاد یادبگیرید
من در سال 2000 گفتم اگر نه خرگوش در دنیا وجود داشته باشد ، اگر بخواهید یکی از ان ها را شکار کنید ، کافی است به یکی از آن ها خوب فکر کنید و بر روی گرفتن آن تمرکز کنید! تاکتیک خود را تغییر دهید ، خرگوش را تغییر ندهید

۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

دستهای خود را با پودر صابون بشوئید

چند سالی است که مایع دستشویی در بسیاری از مکان های عمومی و خانه ها، جای قالب های صابون را گرفته. مایع دستشویی شاید بسیار بهتر و پاکیزه تر از صابون دست های ما را تمیز کند، اما من هنوز هم به صابون های قدیمی عادت و اعتماد بیشتری دارم. این صابون های مایع هیچگاه حس تمیزی ای که قالب های صابون داشته -و دارند- را برای من ایجاد نکرده اند.  
Natali Stämpfli با طراحی این جا صابونی شاید قصد داشته افرادی مثل من را خوشحال کند‫.‬ این جا صابونی در واقع با رنده کردن قالب صابون، آن را روی دستهایمان پودر می کند‫.‬ بدین ترتیب با عدم تماس مستقیم دست و صابون، علاوه بر افزایش پاکیزگی و رعایت بهداشت، روند شستشوی دست ها سریع تر و راحت تر می شود‫.‬
این جا صابونی در دو نمونه دیواری و دستی طراحی شده. امیدوارم به زودی به تولید انبوه رسیده و حتی در مکان های عمومی نیز نصب شود.

سایت سلامت شهرستان جلفا

۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

شرافت از دست رفته پزشکی

این مطلب را یکی از خوانندگان سایت توسط ایمیل برایم فرستاده و چون دیدم عده ای از پزشکان اینگونه رفتار مینمایند ( البته دست بسیاری از پزشکان دلسوز را میبوسم ) این مطلب را در وب هادیشهر منتشر میکنم باشد که در حرفه مقدس پزشکی تجارت جان انسانها تعطیل شود . البته مجدداً در اینجا از پزشکان مؤمن و متعهد و دلسوز عذر میخواهم و دستشان را میبوسم ، که اغلب پزشکان شهرستان ما واقعاً اینگونه هستند و با خدمت در این منطقه ی دور افتاده ایثار و فداکاری مینمایند .

شرافت از دست رفته ی پزشکی
پیشگفتار: خیلی وقت بود وقت خالی گیر نیاورده بودم که این فاجعه را بنویسم. توصیه می کنم وقت بگذارید و بخوانید، چون مطمئنم شما هم به این مشکل بر خواهید خورد. به خصوص این روزها که مشکل گرفتگی عروق قلبی بیشتر از حد تصور زیاد شده. اگر از دوستان عزیز خواننده کسی پزشک بود یا اطلاعات پزشکی داشت هم خواهش می کنم وارد بحث شود یا اگر چیزی را غلط نوشته ام اصلاحم کند.
نمی دانم پزشک ها چقدر به آن سوگندی که آخر کار تحصیل شان می خورند وفادار می مانند، یا اصلا یادشان مانده چیزی از مواردش را یا نه. خب انتظاری نیست. این سوگند نامه هم مثل همه ی چیزهای خوب این مملکت صوری ست. بحث من اما سر شرافت گم شده ی پزشک هاست. ربطی هم ابدا به سوگند نامه ندارد، که نادیده هم مشخص است راه کدام است و چاه کدام. بگذرم از حواشی و برسم به متن.
حدود دو ماه پیش نیمه های شب، یکی از بستگانم مشکلی براش پیش آمد و رفت اورژانس. برده شد در واقع. مشکوک شدند به سکته ی قلبی و متخصص قلب مقیم نبود و ماند تا صبح که حضرت حاکم نزول اجلال بفرمایند. آمد و دید و آزمایش نوشت و رفت و برگشت و تجویز کرد: آنژیوگرافی. آشنای دل نازک ما هم پر از ترس و اضطراب رفت زیر نیمچه تیغ آنژیوگرافی. نتیجه: 20 درصد گرفتگی قلبی. تجویز: درمان دارویی. آشنای ما ماند و دعای خیر به جان پزشک مهربانی که خیال اش را از عمل قلب باز راحت کرده بود.

ادامه مطلب را در همین لینک بخوانید

سخن روز

۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

ضرب المثل محلی

ضرب المثل ها سخنان ماندگاری میباشند که پدران ما بعد از تجارب زیاد آنرا بر زبان جاری ساخته و با توجه به اینکه هر سخن که از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند ، بر دلها نشسته و سینه به سینه نقل شده و الان ما آن سخنان چکیده را بعنوان ضرب المثل مورد استفاده قرار میدهیم . بیشتر این سخنان گوهر بار جنبه عمومی دارند ولی بعضی از سخنان جنبه محلی داشته و در همان محل کاربرد دارد و چون مردم گوینده وحالات روحی و ... می شناسند بیشتر به جنبه های مورد کار برد آن سخنن تسلط دارند . در شهر مانیز از این سخنان هست ، مثل : باجادان باخان شوربا گؤورر (یعنی هرکه از سوراخ پشت بام به داخل خانه نگاه بکند ، شوربا می بیند . یا قُؤی یعقوبی یاغ اُؤلدورسون ( بگذار یعقوب را غذای پر چرب بکشد ) . و مانند اینها .....
دیروز در قصابی صحبت از غیرت و مردانگی بود ، قصاب با تاکید میگفت : به خانمم هم سپرده ام :
اَتینده داماری اُؤلماسا،پیشیرمه  .
( گوشت هم  رگ نداشته باشد ، نپز .)
آیا شما هم از این سخنان زیبا میدانید ؟ برایم بنویسید تا جمع آوری بکنیم

۱۳۸۹ دی ۲۲, چهارشنبه

نوکیا ۱۱۰۰ تلفنی برای تمام فصول

در میان تمام فناوری های جدید شاید بد نباشد کمی هم به عقب برگردیم. محصولاتی وجود دارند که در تاریخ ماندگار می شوند و با وجود پیشرفت تکنولوژی تا سال های طولانی پرکاربرد هستند. برای مثال تفنگ کلاشنیکف یکی از سلاح هایی است که طراحی عالی اش سبب شده در تمام دنیا به طور وسیعی استفاده شود و حتی در بعضی کشورها به صورت یک نماد درآمده است. ‏
در دنیای گجت ها هم این نوکیا ۱۱۰۰ است که سلطان بی رقیب دنیای تلفن های همراه است. با این تلفن فقط می توانید تماس برقرار کنید و پیامک بفرستید. اینجا از دعوای سیستم عامل ها و نمایشگر چند لمسی خبری نیست. ‏
اما این یک تلفن مقاوم و ارزان قیمت است که در شرایط مختلف به خوبی کار می کند و طراحی سبک و ساده اش شما را راضی نگه می دارد. نوکیا 1100 در سال 2003 طراحی و به بازار ارایه شد. و جالب است بدانید که در حال حاضر ۲۵۰ میلیون نفر در جهان از این تلفن استفاده می کنند. کافی است این عدد را با ۷۴ میلیون کاربر آیفون مقایسه کنید تا متوجه قدرت ۱۱۰۰ بشوید. ‏
شاید برای موفقیت همیشه نیاز نباشد کامل ترین و پیچیده ترین را بسازیم. نظر شما در این مورد چیست؟

تبریک ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) برعموم شیعیان جهان

۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

بيانيه واحد بين المللي دانشگاه آزاد اسلامی جلفا به مناسبت دستگيري عوامل ترور شهيد دکتر علي محمدي

در حالي که دشمن چهره پست و رذل و ناجوانمردانه خود را در جنايت جديد خود از دي ماه 88 با ترور شهيددکتر علي محمدي در زيرپرده نفاق و تزوير پنهان کرده بود بار ديگر سربازان گمنام امام زمان (عج)« با آرزوي موفقيت برايشان » توانستند با درايت و سعايت  مثال زدني خود تيم خود فروخته وابسته به صهيونيسم منفور را شناسايي و دستگير نموده نه تنها دل بستگان و خانواده محترم شهيد دکتر علي محمدي وبلکه جامعه  بزرگ دانشگاهي و ملت شريف شهيدپرور ايران را شاد نمايندتا باشد که تسلي خاطر اين عزيزان گردد معتقديم دستگيري اين جنايتکاران بيش ازبيش چهره خونخواران جهان به ويژه اسرائيل جنايتکار را براي ملت دنيا و خودفروختگان داخلي عيان خواهد نمود و براين اساس بر بدخواهان نظام اسلامي گوشزد مي کنيم که ايران اسلامي با وجود جوانان غيور و دانش دوست و دانشمند ديري نخواهد گذشت که برفراز قله هاي علم و دانش دنيا ايستاده و با بهره گيري از علوم و فنون نوين بساط ظلم و تاريکي را از جهان برچيده و عدالت و انسان دوستي را که همانا نويد اسلام ناب محمدي مي باشد بر تمام دنيا ساطع خواهد نمود

     بدينوسيله مجموعه دانشگاه آزاد اسلامي واحد بين المللي جلفا ضمن ابرازخرسندي ازموفقيت سربازان گمنام امام زمان (عج) وزارت محترم اطلاعات اين موفقيت را به حضرت وليعصر عج و همچنين رهبرمعظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي وخانواده محترم شهيدان دکتر علي محمدي و دکتر شهرياري و جامعه دانشگاهي و تمام دانش دوستان ايران اسلامي تبريک و تهنيت عرض   مي نمايد اميد,که در سايه توجهات حضرت وليعصر عج ايران سربلند و سر افراز داشته باشيم.

 

روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بين المللي جلفا

هادیشهر در ویکی پدیا

هادیشهر یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان جلفا واقع شده‌است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۸۵ خورشیدی بالغ بر ۲۷٬۸۴۲ نفر بوده‌است که از این جهت نهمین شهر پرجمعیت استان محسوب می‌شود.[۱] شهر هادیشهر از اتصال دو شهر «گرگر» و «علمدار» تشکیل یافته‌است.هادیشهر همان محال تاریخی علمدار گرگر است که حدود آن در شرق تا سه راه سیه رود و در غرب تا مرکان خوی و کلیسای سنت استنپانوس و در جنوب محال هرزند و در شمال رود ارس است
تصویر بزرگترهمینجا

نکاتی بسیار قابل تامل درباره فقر

فقر اینه که فاصله لباس خریدن هات از فاصله مسواک خریدن هات کمتر باشه؛
فقر اینه که توی خیابون آشغال بریزی و از تمیزی خیابونهای اروپا تعریف کنی؛
فقر اینه که به زنت بگی کار نکن و تنها دلیلت این باشه که ما احتیاج مالی نداریم؛
فقر اینه که شامی که امشب جلوی مهمونت میذاری از شام دیشب و فردا شب افراد خانواده ات بهتر باشه؛
فقر اینه که بچه ات تا حالا یک هتل ۵ ستاره رو تجربه نکرده باشه و تو فکر می کنی که حتی دور و بر خط فقر هم نیستی؛
فقر اینه که ماجرای عروس فخری خانوم و زن صیغه ای پسر وسطیش رو از حفظ باشی اما ماجرای مبارزات مبارزان کشورت  رو ندونی؛
فقر اینه که از بابک و افشین و سیاوش و مولوی و رودکی و خیام چیزی جز اسم ندونی اما ماجراهای آنجلینا جولی و براد پیت و سیر تحولی بریتنی اسپرز رو پیگیری کنی؛
فقر اینه که سفرهای خارج از کشورت خلاصه بشه به رفتن به خونه فک و فامیلهای ساکن در اونور آب؛
فقر اینه که وقتی با زنت می ری بیرون مدام بهش گوشزد کنی که موها و گردنشو بپوشونه، اما وقتی تنها میری بیرون جلو پای زن یکی دیگه ترمز بزنی و بهش نظر داشته باشی؛
فقر اینه که وقتی کسی ازت میپرسه در ۳ ماه اخیر چند تا کتاب خوندی برای پاسخ دادن نیازی به شمارش نداشته باشی؛
فقر اینه که کلی پول بدی و یک عینک دیور تقلبی بخری اما فلان کتاب معروف رو نمی خری تا فایل پی دی اف ش رو مجانی گیر بیاری؛
فقر اینه که حاجی بازاری باشی و پولت از پارو بالا بره اما کفشهات واکس نداشته باشه و بوی عرق زیر بغلت حجره ات رو برداشته باشه؛
فقر اینه که ۱۵ میلیون پول مبلمان بدی اما غیر از ترکیه و دوبی هیچ کشور خارجی رو ندیده باشی
فقر اینه که ماشین ۴۰ میلیون تومانی سوار بشی و خودت رو ملزم به رعایت قوانین رانندگی ندونی؛
فقر اینه که بری تو خیابون و شعار بدی که دموکراسی می خوای، تو خونه بچه ات جرات نکنه از ترست بهت بگه که بر حسب اتفاق قاب عکس مورد علاقه ات رو شکسته؛
فقر اینه که ورزش نکنی و به جاش برای تناسب اندام از غذا نخوردن و جراحی زیبایی و دارو کمک بگیری؛
فقر اینه که تولستوی و داستایوفسکی و احمد کسروی برات چیزی بیش از یک اسم نباشند اما تلویزیون خونه ات صبح تا شب روشن باشه؛
فقر اینه که وقتی ازت بپرسن سرگرمی و علاقه مندیهای تو چی هستند بعد از یک مکث طولانی بگی موزیک و تلویزیون؛
فقر اینه که در اوقات فراغتت به جای سوزاندن چربی های بدنت بنزین بسوزانی؛
فقر اینه که کتابخانه خونه ات کوچکتر از یخچالت(یخچال هایت) باشه؛
فقر اینه که دم دکه روزنامه فروشی بایستی و همونطور سر پا صفحه اول همه روزنامه ها رو بخونی و بعد یک نخ سیگار بخری و راهتو بگیری و بری؛
فقر اینه که با کامپیوتر کاری جز ایمیل چک کردن و چت کردن و موزیک گوش دادن نداشته باشی؛

فقر اینه که موقع صحبت با دوستانت از حق و حقوق مردم حرف بزنی ولی حق و حقوق چند کارگر زیر دستت را ندهی ,
و بقولی؛ فقـــر بزرگترین آلاینده است، آلاینده ای که تنها با دریافت حقوق ناچیز آخر هر ماه آلودگی و اثرات مخرب آن از بین نمی رود !

۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

ارزش محبت

بانوى خردمندى در كوهستان سفر مى كرد كه سنگ گران قیمتى را در جوى آبى پیدا كرد. روز بعد به مسافرى رسید كه گرسنه بود.
بانوى خردمند كیفش را باز كرد تا در غذایش با مسافر شریك شود. مسافر گرسنه، سنگ قیمتى را در كیف بانوى خردمند دید، از آن خوشش آمد و از او خواست كه آن سنگ را به او بدهد.
زن خردمند هم بى درنگ، سنگ را به او داد.مسافر بسیار شادمان شد و از این كه شانس به او روى كرده بود، از خوشحالى سر از پا نمى شناخت. او مى دانست كه جواهر به قدرى با ارزش است كه تا آخر عمر، مى تواند راحت زندگى كند، ولى چند روز بعد، مرد مسافر به راه افتاد تا هرچه زودتر، بانوى خردمند را پیدا كند.
بالاخره هنگامى كه او را یافت، سنگ را پس داد و گفت:«خیلى فكر كردم. مى دانم این سنگ چقدر با ارزش است، اما آن را به تو پس مى دهم با این امید كه چیزى ارزشمندتر از آن به من بدهى.

اگر مى توانى، آن محبتى را به من بده كه به تو قدرت داد این سنگ را به من ببخشى

۱۳۸۹ دی ۱۹, یکشنبه

بجای سخن روز




این پست را برای تشکر از وبلاگ خوب دادو با استفاده از مطلب خاطره ایشان می نویسم .....
...ناگفته نماند همیشه در سفرهای ددری یک رحمتی هم نثار روح شاه عباس کبیر می کنیم که در امور ددری و راهها با ساختن ۹۹۹ کاروانسرای مشهور گامی درخور تقدیر برداشته بود !!
"" می گویند شاه عباس دستور ساخت ۹۹۹ کاروانسرا در تمام محدوده ی در اختیار خود را می دهد و وزیرش می پرسد : " قبله عالم ! اجازه بدهید تا ۱۰۰۰ عدد شود و رند گردد !! " می گوید : " مردم چون هزار را راحت تلفظ می کنند برای همین از عظمت کاری که شده بی اطلاع می مانند برای همین بهتر است با گفتن عدد نهصد و نود و نه کمی بفهمند که چه کار بزرگی شده است !!! " بیخود نیست که موفقترین شاه در دوران ۲۰۰۰ساله اخیر ایران بوده ، هر چی باشد شناخت خوبی از مردمش داشت !!! "" چون این حکایت را توی ماشین برای دوستانم تعریف کرده بودم گفتم تا اینجا هم ثبت شود ... البته از خرکاری های شاهانه اش هم تعریف کرده بودم که بماند !!!!!!!!!
وضعیت راهها در کشور بقدری خوب شده است که فقط راننده جماعت و کسانیکه کار .....
این خاطره را میتوانید اینجا بخوانید و تصاویر جالبش را از شهرستان جلفا تماشا بکنید

۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

بعضی ها



بعضی ها شعرشان سپید است، دلشان سیاه،
بعضی ها شعرشان كهنه است، فكرشان نو،
بعضی ها شعرشان نو است، فكرشان كهنه،
بعضی ها یك عمر زندگی میكنند برای رسیدن به زندگی،
بعضی ها زمینها را از خدا مجانی میگیرند و به بندگان خدا گران میفروشند.
بعضی ها حمال كتابند،
بعضی ها بقال كتابند،
بعضی ها انبارداركتابند،
بعضی ها كلكسیونر كتابند
بعضی ها قیمتشان به لباسشان است، بعضی به كیفشان و بعضی به كارشان،
بعضی ها اصلا‏ قیمتی ندارند.
ادامه مطلب

۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

واحد بين المللي جلفا در 13 رشته كارداني بدون كنكور دانشجو مي پذيرد


معاون آموزشي واحد بين المللي جلفا از پذيرش بدون كنكور دانشجو در13 رشته كارداني پيوسته وناپيوسته  از بهمن ماه سال جاري خبر داد.
اكبر گل محمدپور در تشريح اين رشته ها شرايط جذب دانشجو در كارداني ناپيوسته داشتن ديپلم نظام قديم و پيش دانشگاهي رشته هاي علوم انساني،علوم تجربي، رياضي فيزيك اعلام كرده و افزود : اين گونه متقاضيان مي توانند از بهمن ماه سال جاري در 8 رشته امور گمركي، امور مالي و مالياتي ، معماري، حسابداري ،كاردان فني عمران( كارهاي عمومي ساختمان ) ،كاردان فني عمران ( ساختمانهاي بتني ) ، صنايع غذايي و تربيت بدني در واحد بين المللي جلفا شروع به تحصيل نمايند.
وي در ادامه از پذيرش دانشجودر 4 رشته كارداني پيوسته حسابداري ، نقشه كشي معماري، مكانيك خودرو كامپيوتر نرم افزار خبر داده و گفت :دارا بودن ديپلم فني حرفه اي و كارو دانش مرتبط با رشته هاي مذكور از شرايط اصلي متقاضيان ثبت نام بدون كنكور در اين رشته ها مي باشد .
گل محمدپوردر ادامه باشاره به رشته كارداني پيوسته تربيت بدني واحد بين المللي جلفا افزود: خوشبختانه كليه رشته هاي مرتبط و غيرمرتبط هنرستان فني و حرفه اي و كارو دانش مي توانند در اين رشته ادامه تحصيل نمايند .
وي در پايان خاطر نشان كرد  علاقه مندان ميتوانند از ده بهمن ماه سالجاري تا پايان همان ماه با مراجعه به امور دانشجويي واحد بين المللي جلفا نسبت به ثبت نام در رشته مورد علاقه خود اقدام نمايد .
وي افزود:علاقه مندان جهت اخذاطلاعات بيشتربه
 سايت اينترنتي www.iauj.ac.ir
مراجعه و يا با شماره هاي 3025588 و 3022397- 0492 تماس حاصل نمايند .

بررسی آماری کارهای اینترنتی هادیشهری


ما سه چیز را در دوران کودکی جا گذاشتیم :
شادمانی بی دلیل ،
 دوست داشتن بیدریغ ،
 کنجکاوی بی انتها.
******
تصویر بالا آمار آلبوم شهرستان جلفا را از زمان نصب آمار گیر نشان میدهد
اینک آمار دقیق ویزیت کنندگان را به تفکیک برایتان تا این تاریخ مینویسم  لازم بیاد آوری است که تقریباً 90% بینندگان سایتها از نقاط مختلف ایران عزیز مان میباشد یعد از آن آمریکا ، انگلستان ، کشورهای اروپایی و استرالیا و روسیه و کشورهای آسیایی مانند هند و پاکستان و افغانستان و و بندرت از کشورهایی آفریقایی میباشند .
هادیشهر سابق                                     11427 نفر             هادیشهر (جدید)                 6281
آلبوم شهرستان جلفا                              24233                   ارسباران                         9431 
انتخاب 86                                         20500                  لذت زندگی                       12171
دلنوشته های من                                  3614                    خاطرات من                      13600
حاطرات حاج آقا شاپوری                     11970                  کاکتوس                            2359
وبسایت جدید پزشکی بنام سلامت          19071                  جلفا در تالار های نیک صالحی این تالارها روزانه بیش از یک میلیون بازدید کننده دارند . و تالار آذربایجان شرقی آن با اولین پست از شهرستان جلفا  با نام کاربری hg1332 افتتاح شده است.
و چندین امکان اینترنتی دیگر و همه برای شناساندن جلفا ، که آمار بالا نشان از موفقیت تقریباً خوب فعالیت ما بوده است ........ 
اینهم وبلاگ جدید برای موسسه فرهنگی ایرالمومنین هادیشهر  اینجا
و در مجموع بیش از سیصد هزار نفر از سایتهای شهرستان جلفا بازدید نموده اند.

۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

گرگر در خاطرات ناصرالدین شاه

از: خاطرات ناصرالدين شاه
درسفر سوم فرنگستان
به کوشش: دکتر اسماعيل رضوانی                                        
روز جمعه 9 رمضان :
امروز بايد برويم کنار ارس، چهار فرسنگ راه بود، برخاستيم، هوا صاف و آفتاب بود و باران ديشب خيلی باصفا شده بود، اما من سرما خورده بودم استخوانهای پهلويم و گردنم درد می کرد از بيرون رعيت ها جمع شده بودند يا علی می کشيدند و داد می زدند، عرض داشتند، اين رعيتها کرکری هستند، دهی هست در کرکر که اسمش قشلاق است، اين عرض چيها قشلاق می نشينند، از دست قلی خان سرتيپ شان که نوه حاجی خانم است شکايت داشتند، به اميرنظام حکم شد به عرض شان رسيدگی کند، بعد رخت پوشيده بيرون آمديم سوار کالسکه شده رانديم، مردکه تمام صحرا را زراعت کرده حاصل کاشته است، بيشتر زراعت هم.........
این مطلب را بصورت کامل در همین لینک بخوانید